• Foto: Peter Timmer
9 maart 2021

‘Het is een uitdagende tijd in de retail.’ Het zijn de woorden van Petro Vosselman, directeur MKB Zwolle van accountantskantoor Deloitte. ‘Je moet als winkelier nu echt nadenken over je businessmodel en onderscheidend vermogen. Door op een andere manier nieuwe verkoopkanalen aan te boren, is het een andere manier van zakendoen.’

Vosselman helpt namens Deloitte verschillende ondernemers, onder wie Nadine Feith van kledingwinkel Dick.and.Co in Heerde. Mede door data-analyse – een van de hulpmiddelen van Deloitte – kan Feith haar omzetverlies te beperken in de eerste maanden van corona.

Onderbouwen

‘Data-analyse is heel belangrijk geworden’, vertelt Vosselman. ‘Met Nadine ben ik daar drie jaar geleden al mee begonnen. Als je zelf weet wat er gebeurt in je winkel en dit ook kunt onderbouwen met cijfers, kan je op iedere situatie inspelen.’

Nadine Feith: ‘Met Petro neem ik elk kwartaal de cijfers door en krijg ik iedere keer een cijfermatige bevestiging van de keuzes die wij maken. Ik voel mij hierdoor extra gesterkt in hoe wij het doen.’

Sociale media

In het magazine van ZON’regio Zwolle vertelt Nadine onder meer hoe sociale media in deze coronatijd ervoor zorgden dat haar klantenkring groeide tot ver buiten Heerde.

Reacties

Reacties aan het laden...

Meer in artikelen

Ander nieuws