• Foto: Peter Timmer
29 april 2021

Corona heeft de ontwikkeling van steeds meer online contact met klanten versneld. Dat schrijft Marco Verhoef van PV Accountants in zijn column in het magazine van ZON’regio Zwolle. Door de pandemie moesten bedrijven het wel anders gaan doen. In bijna elke branche zijn fysieke afspraken helemaal of gedeeltelijk vervangen door beeldbellen, chatten of mailen.

Ook bij PV Accountants zijn die verschuivingen aan de orde. ‘Waar boekhouders vroeger en accountants vroeger pas na twaalf maanden de balans opmaakten, weten we nu dankzij automatisering ‘real time’ hoe je bedrijf ervoor staat. En dat maakt voor onze klanten het ondernemen nog leuker, want we laten hen zien welke activiteiten lonen, welke niet en waar in potentie in zit. Direct, zodat ze meteen kunnen bijsturen’, schrijft Verhoef.

En dat geeft soms verhelderende inzichten. ‘Veel ondernemers doen zaken op gevoel, maar het is ook goed om dat buikgevoel af te zetten tegen de feiten en cijfers. Er zijn klanten die denken dat ze groeien, terwijl ze misschien wel drukker zijn, maar hun winstmarge te laag is of hun onkosten te hoog zijn. Daar wil je niet pas eind van het jaar achter komen. Dankzij automatisering ondernemen wij met de ondernemers mee.’

Reacties

Reacties aan het laden...

Meer in artikelen

Ander nieuws